Tunelak (eu)

    Sorapediatik
    Jcao (eztabaida | ekarpenak) (Orria sortu da. Edukia: Soralizeko tunelak hiru motakoak dira, historiaren hiru momentu desberdinetsn eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak. ==Kokapena== ''(Tunel baten izena ezag...)(r)en berrikusketa, ordua: 10:20, 9 iraila 2019
    (ezb) ←Berrikuspen zaharragoa | Oraingo berrikuspena ikusi (ezb) | Berrikuspen berriagoa→ (ezb)

    Soralizeko tunelak hiru motakoak dira, historiaren hiru momentu desberdinetsn eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.


    Kokapena

    (Tunel baten izena ezagutzeko, gainean sakatu)

    Mapa kargatzen...


    Trenbidearen tunelak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean Geltoriko tunela eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik.

    ak San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.

    Herkria gero eta handiago egiten ari zela, 1910 hamarkadan Gabolatseko zubia eta Errekaldeko zubia eraiki zituzten, Gabolatseko harpasuak eta Errekaldeko harpasuak ordezkatzeko. Hasiera batean pasarela soilak ziren, baina gerora gogortu zituzten eta, Gabolatseko kasuan, ibilgailuentzat zabaldu ere.


    XX mende bukaerako zubiak

    1970 hamarkadan, besteak beste, Mendiola eta Mendizabal industrialdeak egin ziren Soraluzen. Errepidetik sartzeko bakoitzari bere zubia egin zioten: Mendiolakoa eta Mendizabalekoa.

    Urte haietan ere Sagar-errekako pasabidea ere egin zuten, oinezkoentzat, Mendiola industrialdea eta Sagar-erreka auzunea lotzeko. Sahiesbidea egin zutenean pasabidea egokitu zuten.


    Saihesbide eta autobideko zubiak

    1970ko hamarkadan saihesbidea egin zutenean Erleiko zubia eraiki zuten Erlei erreka gainetik. Honetaz gain, San Martzialeko pasabidea ere egin zuten, saihesbidearen gainetik, bide zaharra mantentzeko,

    2000 hamarkadako hasieran, eta herri barruko saihesbidea[1] egiteko Oleako presaren ondoan izen bereko zubia egin zuten: Oleako zubia.

    Urte berberetan, Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan bi zubi egin zituzten Soraluzen: Larreategiko zubiak eta Sagar-errekako zubiak.


    Sokazko zubia

    Gabolats 4ko eta Baltegieta 12ko etxeen artean, sokazko zubia egon zen. Hiru soka zituen, bat oinentzat etabeste biak eskuez oratzeko. Zubi hau ez zen publikoa, partikularra baizik.


    Etorkizuna: egitasmoak

    Errekaldeko zubiak irisgarritasun arazoak sortzen ditu, Atxuri aldetik eskilara asko ditu eta. Horregatik, zubi berria aurrikusita dago metro batzuk gorago, Erlei erreka parean: Errekaldeko zubi berria.

    Beste aldetik, gaur egungo Eibarko joan-etorriak ez dira oso seguruak, Mendiola industrialdeko zubitik egin bhear direlako. Horregatik Olabarrena presaren gainetik zubi berria egin nahi da, Eibarko joan-etorriak bertan bideratzeko.


    Erreferentziak

    1. Errekalde >> Olea >> Estazio kalea >> Ezoziabidea >> Mendiola industrialdea.