«Arkaitzeko tunela (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
17. lerroa: | 17. lerroa: | ||
==Historia== | ==Historia== | ||
1886-1888 urtetan [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zuten, baina orduan | 1886-1888 urtetan [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zuten, baina orduan trenbideak bertako harkaitza inguratzen zuen. | ||
1910 hamarkadan tarte hori zuzentzea erabaki zuten, eta horretarako Arkaitzeko tunela zulatu zuten. | 1910 hamarkadan tarte hori zuzentzea erabaki zuten, trazadura hobetzeko, eta horretarako Arkaitzeko tunela zulatu zuten. | ||
1974 urtean trenbidea bertan behera geratu zenean, bidea nolabait egokitu zuten Osintxuraino, oinezkoentzat eta inguruko ibilgailuentzat. Itokinak zirela eta, tunel barruko lurzorua lokatsaz eta putzuz betera zegoen. Gainera, tunelaren segurtasuna | 1974 urtean trenbidea bertan behera geratu zenean, bidea nolabait egokitu zuten Osintxuraino, oinezkoentzat eta inguruko ibilgailuentzat. Itokinak zirela eta, tunel barruko lurzorua lokatsaz eta putzuz betera zegoen. Gainera, tunelaren segurtasuna gelro eta eztabaidatuagoa zen. | ||
Osintxurako bidegorria egiterakoan tunel kanpotik egin zuten; hau da, jatorrizko trenbide trazaduratik. | Osintxurako bidegorria egiterakoan trazadura tunel kanpotik egin zuten; hau da, jatorrizko trenbide trazaduratik. Inor barrura ez sartzeko era arriskuak ekiditzeko, tunelaren bi ahoak itxi zituzten bizpahiru metrotako harresiekin. | ||
15:42, 13 iraila 2019(e)ko berrikuspena
Soraluzen bi tunel egin dira trenarenak: Geltokikoa eta Arkaitzekoa.
Arkaitzeko tunela, izenak esaten duenez, Arkaitz baserriaren ondoan dago, tren geltokitik Osintxurantz.
Tunelak XX metro luze da, trenbide bakarrekoa. Ez zegoen argiztatuta.
Kokapena
Historia
1886-1888 urtetan Durango-Zumarraga trenbidea egin zuten, baina orduan trenbideak bertako harkaitza inguratzen zuen.
1910 hamarkadan tarte hori zuzentzea erabaki zuten, trazadura hobetzeko, eta horretarako Arkaitzeko tunela zulatu zuten.
1974 urtean trenbidea bertan behera geratu zenean, bidea nolabait egokitu zuten Osintxuraino, oinezkoentzat eta inguruko ibilgailuentzat. Itokinak zirela eta, tunel barruko lurzorua lokatsaz eta putzuz betera zegoen. Gainera, tunelaren segurtasuna gelro eta eztabaidatuagoa zen.
Osintxurako bidegorria egiterakoan trazadura tunel kanpotik egin zuten; hau da, jatorrizko trenbide trazaduratik. Inor barrura ez sartzeko era arriskuak ekiditzeko, tunelaren bi ahoak itxi zituzten bizpahiru metrotako harresiekin.