«Nazareno erretaula (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 9 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    {{Artelana (eu)
    {{Artelana (eu)
      | izena    = Nazareno erretaula
      | izena    = Nazareno erretaula
      | irudia  = Santa_Maria_la_Real_parrokia._Nazareno_erretaula._Arantza_Cuesta_Ezeiza.jpg
      | irudia  = Parrokiaren_reinaugurazioa_(2007)._05.png
      | estiloa  = Barroko-rokokoa
      | estiloa  = Barroko-rokokoa
      | mendea  = XVIII
      | mendea  = XVIII
      | kokapena = [[Santa Maria la Real parrokia (eu)|Santa Maria la Real parrokia]]
      | kokapena = [[Santa Maria la Real eliza (eu)|Santa Maria la Real eliza]]
      | mota    = Eskultura
      | mota    = Eskultura
    }}
    }}


    {{osatu barik}}
    ==Azalpena eta historia==
    Erretaula hau Epistola aldean dago (hau da, elizara sartzerakoan eskuman), aurrekoa. Aurre aurrean, elizaren bestekaldean, [[Dolorosa erretaula (eu)|Dolorosa erretaula]] du.
     
    Bi kaperak batera egin ziren, 1632. urtean. Hurrengo mende hasieran, 1715.ean, Antonio de Anguiozarrek kaperetara sartzeko arkuak harri landuz egin zituen, koru berriarekin batera.
     
    Eta 1767. urtean Thomas Jauregui Badiola<ref>[https://dbe.rah.es/biografias/29911/tomas-de-jauregui Tomás de Jauregui]. Real Academia de la Historia.</ref> urretxuarrak bi erretaulak egin zituen, rokoko estiloan. Thomas Jauregi [[Miguel Antonio de Jauregui (eu)|Miguel Antonio de Jauregui]] arkitektoaren aita zen, Soraluzeko [[Frontoia (eu)|Frontoia]] zein [[Erregetxea (eu)|Erregetxea]] eraiki zituena.
     
    Bi kaperen erretaulak ia berdinak dira, irudiak salbu. Nazareno-renak bi ditu: azpian, kristalak babestua, [[Nazareno irudia (eu)|Nazarenoa]], eta gainean [[San Ignacio Loiolakoa irudia (eu)|San Ignacio Loiolakoa]].
     


    ==Irudiak==
    ==Irudiak==
    ''(handitzeko, sakatu gainean)''
    ''(handitzeko, sakatu gainean)''
    <gallery>
    <gallery>
      Santa_Maria_la_Real_parrokia._Nazareno_erretaula._Arantza_Cuesta_Ezeiza.jpg    | Nazareno erretaula <br> (Arantza Ezeiza)
      Santa_Maria_la_Real_parrokia._Nazareno_erretaula_Aste_Santuan_(2004).jpg        | Nazarenoaren kapera Aste Santuan (2004)
      Santa_Maria_la_Real_parrokia._Nazarenoa.jpg                                    | Nazarenoa
      Santa_Maria_la_Real._San_Ignacio_Loiolakoa_02_(Juan_Carlos_Astiazarán_2021).jpg | San Ignacio Loiolakoa <br> (J.C. Astiazarán 2021)
    </gallery>
    </gallery>




    ==Azalpena eta historia==
    ==Erreferentziak==
    Erretaula hau Epistola aldean dago (hau da, eskuman), aurrekoa.  Aurre aurrean, elizaren bestekaldean, [[Dolorosa erretaula (eu)|Dolorosa erretaula]] du.


     
    [[Kategoria: Eskulturak]]
    Bi irudi ditu: azpian, kristalak babestua, [[Nazareno irudia (eu)|Nazarenoa]], eta goian [[San Ignacio Loiolakoa irudia (eu)|San Ignacio Loiolakoa]].
     
     
    ==Erreferentziak==

    Hauxe da oraingo bertsioa, 04:19, 26 uztaila 2021 data duena

    Nazareno erretaula
    Parrokiaren reinaugurazioa (2007). 05.png
    Estiloa Barroko-rokokoa
    Mendea XVIII
    Kokapena Santa Maria la Real eliza
    Mota Eskultura


    Azalpena eta historia

    Erretaula hau Epistola aldean dago (hau da, elizara sartzerakoan eskuman), aurrekoa. Aurre aurrean, elizaren bestekaldean, Dolorosa erretaula du.

    Bi kaperak batera egin ziren, 1632. urtean. Hurrengo mende hasieran, 1715.ean, Antonio de Anguiozarrek kaperetara sartzeko arkuak harri landuz egin zituen, koru berriarekin batera.

    Eta 1767. urtean Thomas Jauregui Badiola[1] urretxuarrak bi erretaulak egin zituen, rokoko estiloan. Thomas Jauregi Miguel Antonio de Jauregui arkitektoaren aita zen, Soraluzeko Frontoia zein Erregetxea eraiki zituena.

    Bi kaperen erretaulak ia berdinak dira, irudiak salbu. Nazareno-renak bi ditu: azpian, kristalak babestua, Nazarenoa, eta gainean San Ignacio Loiolakoa.


    Irudiak

    (handitzeko, sakatu gainean)


    Erreferentziak

    1. Tomás de Jauregui. Real Academia de la Historia.