«Tunelak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    (Orria sortu da. Edukia: Soralizeko tunelak hiru motakoak dira, historiaren hiru momentu desberdinetsn eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak. ==Kokapena== ''(Tunel baten izena ezag...)
     
    No edit summary
    37. lerroa: 37. lerroa:
                 ~[[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
                 ~[[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
                 43.185498,-2.428760: 43.184630,-2.428808: 43.183828,-2.428760: 43.182694,-2.428470: 43.180871,-2.427548
                 43.185498,-2.428760: 43.184630,-2.428808: 43.183828,-2.428760: 43.182694,-2.428470: 43.180871,-2.427548
                ~[[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
     
                43.172930,-2.425165: 43.171498,-2.425401
                ~[[Sagar-errekako zubiak (eu)|Sagar-errekako zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
                43.171506,-2.425036: 43.172907,-2.424832
                ~[[Sagar-errekako zubiak (eu)|Sagar-errekako zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
                43.175588,-2.413685: 43.175569,-2.414296
                ~[[Sokazko zubia (eu)|sokazko zubia]]~ ~LightBlue~ ~2;
                43.172642,-2.411312: 43.172428,-2.411425
                ~[[Errekaldeko zubi berria (eu)|Errekaldeko zubi berria]]~ ~LightBlue~ ~2;
                43.177795,-2.417536: 43.177470,-2.417896
                ~[[Olabarrenako zubi berria (eu)|Olabarreneko zubi berria]]~ ~LightBlue~ ~4;
       |zoom = 15 | height = 600 | type = earth
       |zoom = 15 | height = 600 | type = earth
    }}
    }}
    54. lerroa: 44. lerroa:


    ==Trenbidearen tunelak==
    ==Trenbidearen tunelak==
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|Geltoriko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik.
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|Geltoriko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.
     
    ak San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.
     
    Herkria gero eta handiago egiten ari zela, 1910 hamarkadan [[Gabolatseko zubia (eu)|Gabolatseko zubia]] eta [[Errekaldeko zubia (eu)|Errekaldeko zubia]] eraiki zituzten, [[Gabolatseko harpasuak (eu)|Gabolatseko harpasuak]] eta [[Errekaldeko harpasuak (eu)|Errekaldeko harpasuak]] ordezkatzeko. Hasiera batean pasarela soilak ziren, baina gerora gogortu zituzten eta, Gabolatseko kasuan, ibilgailuentzat zabaldu ere.
     
     
    ==XX mende bukaerako zubiak==
    1970 hamarkadan, besteak beste, [[Mendiola industrialdea (eu)|Mendiola]] eta [[Mendizabal industrialdea (eu)|Mendizabal]] industrialdeak egin ziren Soraluzen. Errepidetik sartzeko bakoitzari bere zubia egin zioten: [[Mendiolako zubia (eu)|Mendiolakoa]] eta [[Mendizabaleko zubia (eu)|Mendizabalekoa]].
     
    Urte haietan ere [[Sagar-errekako pasabidea (eu)|Sagar-errekako pasabidea]] ere egin zuten, oinezkoentzat, [[Mendiola industrialdea (eu)|Mendiola]] industrialdea eta [[Sagar-erreka auzunea (eu)|Sagar-erreka]] auzunea lotzeko. Sahiesbidea egin zutenean pasabidea egokitu zuten.
     


    ==Saihesbide eta autobideko zubiak==
    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] zabaldu zuten. Gaur egun oraindikmgordetzen da, baina seguritateagatik biertzetan itxita dago.
    1970ko hamarkadan [[Komunikabideak. Saihesbidea (eu)|saihesbidea]] egin zutenean [[Erleiko zubia (eu)|Erleiko zubia]] eraiki zuten [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] erreka gainetik. Honetaz gain, [[San Martzialeko pasabidea (eu)|San Martzialeko pasabidea]] ere egin zuten, saihesbidearen gainetik, bide zaharra mantentzeko,


    2000 hamarkadako hasieran, eta herri barruko ''saihesbidea''<ref>Errekalde >> Olea >> Estazio kalea >> Ezoziabidea >> Mendiola industrialdea.</ref> egiteko Oleako presaren ondoan izen bereko zubia egin zuten: [[Oleako zubia (eu)|Oleako zubia]].


    Urte berberetan, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi zubi egin zituzten Soraluzen: [[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko zubiak]] eta [[Sagar-errekako zubiak (eu)|Sagar-errekako zubiak]].
    ==Ur tunelak==
    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako ura eraviltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunelaren bidez ura Eibarra eruan.


    Gutxi zelakoan, bigarren presa egin zuten leku bertan, aurrekoa baino handiagoa, eta tunel berria egin zituzten.


    ==Sokazko zubia==
    Gaur egun tunelak aprobetxatu izan dira Urkulutik datorren tutua bertatik pasatzeko.
    [[Gabolats kalea (eu)|Gabolats]] 4ko eta [[Baltegieta kalea (eu)|Baltegieta]] 12ko etxeen artean, [[Sokazko zubia (eu)|sokazko zubia]] egon zen. Hiru soka zituen, bat oinentzat etabeste biak eskuez oratzeko. Zubi hau ez zen publikoa, partikularra baizik.




    ==Etorkizuna: egitasmoak==
    ==Autobideko tunelak==
    [[Errekaldeko zubia (eu)|Errekaldeko zubiak]] irisgarritasun arazoak sortzen ditu, [[Atxuri kalea (eu)|Atxuri]] aldetik eskilara asko ditu eta. Horregatik, zubi berria aurrikusita dago metro batzuk gorago, [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] erreka parean: [[Errekaldeko zubi berria (eu)|Errekaldeko zubi berria]].
    2000 hamarkadako hasieran, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]] eta [[Galllastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]; azken hauek Soraluze era Bergara lurretan daude.


    Beste aldetik, gaur egungo Eibarko joan-etorriak ez dira oso seguruak, [[Mendiolako zubia (eu)|Mendiola industrialdeko zubitik]] egin bhear direlako. Horregatik [[Olabarrena presa (eu)|Olabarrena]] presaren gainetik [[Olabarrenako zubi berria (eu)|zubi berria]] egin nahi da, Eibarko joan-etorriak bertan bideratzeko.


    ==Erreferentziak==
    ==Erreferentziak==


    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]

    10:35, 9 iraila 2019(e)ko berrikuspena

    Soralizeko tunelak hiru motakoak dira, historiaren hiru momentu desberdinetsn eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.


    Kokapena

    (Tunel baten izena ezagutzeko, gainean sakatu)

    Mapa kargatzen...


    Trenbidearen tunelak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean Geltoriko tunela eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.

    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako Arkaitzeko tunela zabaldu zuten. Gaur egun oraindikmgordetzen da, baina seguritateagatik biertzetan itxita dago.


    Ur tunelak

    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako ura eraviltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunelaren bidez ura Eibarra eruan.

    Gutxi zelakoan, bigarren presa egin zuten leku bertan, aurrekoa baino handiagoa, eta tunel berria egin zituzten.

    Gaur egun tunelak aprobetxatu izan dira Urkulutik datorren tutua bertatik pasatzeko.


    Autobideko tunelak

    2000 hamarkadako hasieran, Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: Eitzako tunelak eta Gallastegiko tunelak; azken hauek Soraluze era Bergara lurretan daude.


    Erreferentziak