«Tunelak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 10 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    {{Argitaratzen}}
    Soraluzen egin diren tunelek hiru erabilera mota izan dute, historiaren hiru momentu desberdinetan eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.
    Soraluzen egin diren tunelek hiru erabilera mota izan dute, historiaren hiru momentu desberdinetan eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.


    7. lerroa: 6. lerroa:


    {{#display_map:
    {{#display_map:
       |centre = 43.174547,-2.418498
       |centre = 43.171351,-2.428140
       |lines  = 43.176308,-2.413021: 43.175412,-2.412401
       |lines  = 43.176308,-2.413021: 43.175412,-2.412401
                 ~Geltokiko tunela~Saciako tunela~Yellow~ ~4;
                 ~[[Geltokiko tunela (eu)|Geltokiko tunela]]~Saciako tunela~Yellow~ ~4;
                 43.170503,-2.407097: 43.170029,-2.406765
                 43.170503,-2.407097: 43.170029,-2.406765
                 ~Arkaitzeko tunela~ ~Yellow~ ~4;
                 ~[[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]]~ ~Yellow~ ~4;
                43.171488,-2.432467: 43.180199,-2.447851
                ~[[Illordoko tunela (eu)|Illordoko tunela]]~Tunel handia~Yellow~ ~4;
                43.179638,-2.426780: 43.178148,-2.425954: 43.176552,-2.425396: 43.174940,-2.425117: 43.173363,-2.425128
                ~[[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                43.173363,-2.424784: 43.175102,-2.424703: 43.176643,-2.424981: 43.178255,-2.425529: 43.179749,-2.426462
                ~[[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                 43.171266,-2.425428: 43.160972,-2.427070
                 43.171266,-2.425428: 43.160972,-2.427070
                 ~Eitzako tunela~ ~Yellow~ ~6;
                 ~[[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                 43.160988,-2.426469: 43.171239,-2.425117
                 43.160988,-2.426469: 43.171239,-2.425117
                 ~Eitzako tunela~ ~Yellow~ ~6;
                 ~[[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                43.179638,-2.426780: 43.178148,-2.425954: 43.176552,-2.425396: 43.174940,-2.425117: 43.173363,-2.425128
       |zoom = 15| height = 600 | type = earth
                ~Gallastegiko tunela~ ~Yellow~ ~6;
                43.173363,-2.424784: 43.175102,-2.424703: 43.176643,-2.424981: 43.178255,-2.425529: 43.179749,-2.426462
                ~Gallastegiko tunela~ ~Yellow~ ~6;
       |zoom = 15 | height = 600 | type = earth
    }}
    }}




    ==Trenbidearen tunelak==
    ==Trenbidearen tunelak==
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|Geltoriko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|geltokiko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraiki zuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.
     
    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] zabaldu zuten. Gaur egun oraindikmgordetzen da, baina seguritateagatik biertzetan itxita dago.


    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] zabaldu zuten. Gaur egun oraindik gordetzen da, baina seguritateagatik bi ertzetan itxita dago.


    ==Ur tunelak==
    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako ura eraviltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunelaren bidez ura Eibarra eruan.


    Gutxi zelakoan, bigarren presa egin zuten leku bertan, aurrekoa baino handiagoa, eta tunel berria egin zituzten.
    ==Ur tunela: tunel handia==
    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, XX mende hasieran ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako urak erabiltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunel handi baten bidez ura Eibarra eruan.


    Gaur egun tunelak aprobetxatu izan dira Urkulutik datorren tutua bertatik pasatzeko.
    Hasieran, presatik tunelera erretenak egin zituzten, ura eruateko, harriz estalita. [[Tunel handia (eu)|Tunel handia]] [[Errekatxua (eu)|Errekatxua]] inguruan hasten zen, eta Eibar aldera joaten zen. Gerra ostean ur gehiago hartu zuten hainbat erreketatik, denak tutuen bidez tunel handira bideratuz. 1975 urtean presa berria egin zutenean, tunel handirako erreten berriak egin zituzten. Gaur egun tunel handia aprobetxatu izan dute Urkulutik Eibarra datorren tutua bertatik pasatzeko.




    ==Autobideko tunelak==
    ==Autobideko tunelak==
    2000 hamarkadako hasieran, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]] eta [[Galllastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]; azken hauek Soraluze era Bergara lurretan daude.
    2000 hamarkadako hasieran, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]; azken hauek Bergarako lurretan sartzen dira.




    45. lerroa: 44. lerroa:


    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Soraluze]]

    Hauxe da oraingo bertsioa, 21:03, 30 iraila 2019 data duena

    Soraluzen egin diren tunelek hiru erabilera mota izan dute, historiaren hiru momentu desberdinetan eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.


    Kokapena

    (Tunel baten izena ezagutzeko, gainean sakatu)

    Mapa kargatzen...


    Trenbidearen tunelak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean geltokiko tunela eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraiki zuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.

    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako Arkaitzeko tunela zabaldu zuten. Gaur egun oraindik gordetzen da, baina seguritateagatik bi ertzetan itxita dago.


    Ur tunela: tunel handia

    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, XX mende hasieran ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako urak erabiltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunel handi baten bidez ura Eibarra eruan.

    Hasieran, presatik tunelera erretenak egin zituzten, ura eruateko, harriz estalita. Tunel handia Errekatxua inguruan hasten zen, eta Eibar aldera joaten zen. Gerra ostean ur gehiago hartu zuten hainbat erreketatik, denak tutuen bidez tunel handira bideratuz. 1975 urtean presa berria egin zutenean, tunel handirako erreten berriak egin zituzten. Gaur egun tunel handia aprobetxatu izan dute Urkulutik Eibarra datorren tutua bertatik pasatzeko.


    Autobideko tunelak

    2000 hamarkadako hasieran, Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: Eitzako tunelak eta Gallastegiko tunelak; azken hauek Bergarako lurretan sartzen dira.


    Erreferentziak