«Tunelak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 16 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    Soralizeko tunelak hiru motakoak dira, historiaren hiru momentu desberdinetsn eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.
    Soraluzen egin diren tunelek hiru erabilera mota izan dute, historiaren hiru momentu desberdinetan eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.




    6. lerroa: 6. lerroa:


    {{#display_map:
    {{#display_map:
       |centre = 43.174547,-2.418498
       |centre = 43.171351,-2.428140
       |lines  = 43.174147,-2.413609: 43.174036,-2.413931
       |lines  = 43.176308,-2.413021: 43.175412,-2.412401
                 ~[[Zubi nagusia (eu) | Zubi nagusia]]~ ~LightBlue~ ~6;
                 ~[[Geltokiko tunela (eu)|Geltokiko tunela]]~Saciako tunela~Yellow~ ~4;
                 43.172260,-2.411580: 43.172285,-2.411640
                 43.170503,-2.407097: 43.170029,-2.406765
                 ~[[Herlaibiako zubia (eu) | Herlaibiako zubia]]~ ~LightBlue~ ~4;
                 ~[[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]]~ ~Yellow~ ~4;
                 43.176298,-2.413905: 43.176147,-2.414312
                 43.171488,-2.432467: 43.180199,-2.447851
                 ~[[Gabolatseko harpasuak (eu) | Gabolatseko harpasuak]]~ ~LightBlue~ ~2;
                 ~[[Illordoko tunela (eu)|Illordoko tunela]]~Tunel handia~Yellow~ ~4;
                43.172849,-2.411891: 43.172627,-2.412014
                 43.179638,-2.426780: 43.178148,-2.425954: 43.176552,-2.425396: 43.174940,-2.425117: 43.173363,-2.425128
                ~[[Errekaldeko harpasuak (eu) | Errekaldeko harpasuak]]~ ~LightBlue~ ~2;
                 ~[[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                43.174006,-2.411847: 43.173897,-2.411683
                 43.173363,-2.424784: 43.175102,-2.424703: 43.176643,-2.424981: 43.178255,-2.425529: 43.179749,-2.426462
                ~[[Zeletako zubia (eu) | Zeletako zubia]]~ ~LightBlue~ ~4;
                 ~[[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                 43.176654,-2.414165: 43.176523,-2.414524
                 43.171266,-2.425428: 43.160972,-2.427070
                ~[[Gabolatseko zubia (eu) | Gabolatseko zubia]]~ ~LightBlue~ ~2;
                 ~[[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                43.173011,-2.411913: 43.172559,-2.412214: 43.172532,-2.412139
                 43.160988,-2.426469: 43.171239,-2.425117
                ~[[Errekaldeko zubia (eu) | Errekaldeko zubia]]~ ~LightBlue~ ~2;
                 ~[[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]~ ~Yellow~ ~6;
                43.179081,-2.422541: 43.178934,-2.422777
       |zoom = 15| height = 600 | type = earth
                ~[[Mendiolako zubia (eu)|Mendiolako zubia]]~ ~LightBlue~ ~4;
                43.167397,-2.405614: 43.167175,-2.405776
                 ~[[Mendizabaleko zubia (eu)|Mendizabaleko zubia]]~ ~LightBlue~ ~4;
                 43.178207,-2.419749: 43.177997,-2.419800: 43.178001,-2.419886: 43.177913,-2.419910: 43.177903,-2.419824:
                43.177923,-2.419819: 43.177939,-2.419950
                ~[[Sagar-errekako pasabidea (eu)|Sagar-errekako pasabidea]]~ ~LightBlue~ ~2;
                43.171301,-2.412192: 43.171450,-2.412615: 43.171626,-2.412978: 43.171802,-2.413253
                 ~[[Erleiko zubia (eu)|Erleiko zubia]]~ ~LightBlue~ ~6;
                 43.175183,-2.415608: 43.175126,-2.415864
                 ~[[San Martzialeko pasabidea (eu)|San Martzialeko pasabidea]]~ ~LightBlue~ ~2;
                 43.172010,-2.409509: 43.171714,-2.409678
                 ~[[Oleako zubia (eu)|Oleako zubia]]~ ~LightBlue~ ~4;
                43.185498,-2.428599: 43.184626,-2.428621: 43.183754,-2.428562: 43.182584,-2.428175: 43.180941,-2.427253
                ~[[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko zubiak]]~ ~LightBlue~ ~6;
                43.185498,-2.428760: 43.184630,-2.428808: 43.183828,-2.428760: 43.182694,-2.428470: 43.180871,-2.427548
     
       |zoom = 15 | height = 600 | type = earth
    }}
    }}




    ==Trenbidearen tunelak==
    ==Trenbidearen tunelak==
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|Geltoriko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraioimzuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|geltokiko tunela]] eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraiki zuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.
     
    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] zabaldu zuten. Gaur egun oraindikmgordetzen da, baina seguritateagatik biertzetan itxita dago.


    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] zabaldu zuten. Gaur egun oraindik gordetzen da, baina seguritateagatik bi ertzetan itxita dago.


    ==Ur tunelak==
    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako ura eraviltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunelaren bidez ura Eibarra eruan.


    Gutxi zelakoan, bigarren presa egin zuten leku bertan, aurrekoa baino handiagoa, eta tunel berria egin zituzten.
    ==Ur tunela: tunel handia==
    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, XX mende hasieran ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako urak erabiltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunel handi baten bidez ura Eibarra eruan.


    Gaur egun tunelak aprobetxatu izan dira Urkulutik datorren tutua bertatik pasatzeko.
    Hasieran, presatik tunelera erretenak egin zituzten, ura eruateko, harriz estalita. [[Tunel handia (eu)|Tunel handia]] [[Errekatxua (eu)|Errekatxua]] inguruan hasten zen, eta Eibar aldera joaten zen. Gerra ostean ur gehiago hartu zuten hainbat erreketatik, denak tutuen bidez tunel handira bideratuz. 1975 urtean presa berria egin zutenean, tunel handirako erreten berriak egin zituzten. Gaur egun tunel handia aprobetxatu izan dute Urkulutik Eibarra datorren tutua bertatik pasatzeko.




    ==Autobideko tunelak==
    ==Autobideko tunelak==
    2000 hamarkadako hasieran, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]] eta [[Galllastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]; azken hauek Soraluze era Bergara lurretan daude.
    2000 hamarkadako hasieran, [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidea]] eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tunelak]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tunelak]]; azken hauek Bergarako lurretan sartzen dira.




    64. lerroa: 44. lerroa:


    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Soraluze]]

    Hauxe da oraingo bertsioa, 21:03, 30 iraila 2019 data duena

    Soraluzen egin diren tunelek hiru erabilera mota izan dute, historiaren hiru momentu desberdinetan eginak: trenbidearenak, urarenak eta autobidearenak.


    Kokapena

    (Tunel baten izena ezagutzeko, gainean sakatu)

    Mapa kargatzen...


    Trenbidearen tunelak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean geltokiko tunela eraiki zuten. Izenak esaten duenez, geltokiaren ondoan zegoen, Maltzaga aldera. Gerora Saciako tunela ere esan zioten, alboan eraiki zuten lantegiarengatik. Gaur egun eraitsita dago.

    Urte batzuk geroago, 1910 hamarkadan, Txurrukenen parean zegoen trazadura zuzendu zituzten, eta horretarako Arkaitzeko tunela zabaldu zuten. Gaur egun oraindik gordetzen da, baina seguritateagatik bi ertzetan itxita dago.


    Ur tunela: tunel handia

    Eibar gero eta handiago egiten ari zela, XX mende hasieran ur hornidura bermatzea behar zen. Irtenbideren bat Sagar-errekako urak erabiltzea izan zen. Horrerarako presa bat egin zuten Sagar-errekan, eta tunel handi baten bidez ura Eibarra eruan.

    Hasieran, presatik tunelera erretenak egin zituzten, ura eruateko, harriz estalita. Tunel handia Errekatxua inguruan hasten zen, eta Eibar aldera joaten zen. Gerra ostean ur gehiago hartu zuten hainbat erreketatik, denak tutuen bidez tunel handira bideratuz. 1975 urtean presa berria egin zutenean, tunel handirako erreten berriak egin zituzten. Gaur egun tunel handia aprobetxatu izan dute Urkulutik Eibarra datorren tutua bertatik pasatzeko.


    Autobideko tunelak

    2000 hamarkadako hasieran, Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan bi tunel bikoitz egin zituzten Soraluzen: Eitzako tunelak eta Gallastegiko tunelak; azken hauek Bergarako lurretan sartzen dira.


    Erreferentziak