«7301 lokomotora (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
1. lerroa: | 1. lerroa: | ||
Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da. | Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da. | ||
13. lerroa: | 13. lerroa: | ||
Horregatik, SECNri<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.</ref> lokomotora elektriko indartsu baten prototipoa eskatu zion. | Horregatik, SECNri<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.</ref> lokomotora elektriko indartsu baten prototipoa eskatu zion. | ||
SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931 urtean eman zion ''Norte''ri. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 3.120 CVtako indarra zuten. Gehiebzko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen. | |||
Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan. | |||
==Soraluzeko lantegiaren partaidetza== | ==Soraluzeko lantegiaren partaidetza== | ||
Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren. | |||
Beste hainbat osagai Soraluzen egin ziren, [[José Sirvent Dargent (eu)|José Sirvent Dargent]] ardurapean. | |||
La Compañía Anónima de Placencia de las Armas participará en la fabricación de diversos elementos de esta prototipo de locomotora de gran velocidad, ocupándose de ello José Sirvent Dargent (3). Se completará su montaje en los talleres de Reinosa de la SECN. | La Compañía Anónima de Placencia de las Armas participará en la fabricación de diversos elementos de esta prototipo de locomotora de gran velocidad, ocupándose de ello José Sirvent Dargent (3). Se completará su montaje en los talleres de Reinosa de la SECN. | ||
En 1931, la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España incorporó un ejemplar único de un modelo de locomotora eléctrica a 1.500 voltios, la 7301, construida por la SECN con equipos eléctricos de | En 1931, la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España incorporó un ejemplar único de un modelo de locomotora eléctrica a 1.500 voltios, la 7301, construida por la SECN con equipos eléctricos de d como Fue asignada al depósito de Irún, donde permaneció hasta su retirada del servicio en 1976 (1). | ||
==Bizitza== | ==Bizitza== | ||
Prestó servicio en las líneas Madrid - Avila - Segovia, Miranda de Ebro a Irún - Hendaya y Miranda de Ebro – Burgos. (2) | Prestó servicio en las líneas Madrid - Avila - Segovia, Miranda de Ebro a Irún - Hendaya y Miranda de Ebro – Burgos. (2) | ||
La leona | |||
19:30, 31 urtarrila 2019(e)ko berrikuspena
Zeukan indarrarengatik la leona esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da.
Prototipoa
1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.
Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España enpresak ere bere trenbideak ere elektrifikatu nahi zituen, batez ere tarte gogorrenak, Espainiako Sistema Zentrala zeharkarzen zutenak: Madril-Ávila eta Madril-Segovia.
Horregatik, SECNri[1] lokomotora elektriko indartsu baten prototipoa eskatu zion.
SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931 urtean eman zion Norteri. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 3.120 CVtako indarra zuten. Gehiebzko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen.
Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan.
Soraluzeko lantegiaren partaidetza
Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren.
Beste hainbat osagai Soraluzen egin ziren, José Sirvent Dargent ardurapean.
La Compañía Anónima de Placencia de las Armas participará en la fabricación de diversos elementos de esta prototipo de locomotora de gran velocidad, ocupándose de ello José Sirvent Dargent (3). Se completará su montaje en los talleres de Reinosa de la SECN.
En 1931, la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España incorporó un ejemplar único de un modelo de locomotora eléctrica a 1.500 voltios, la 7301, construida por la SECN con equipos eléctricos de d como Fue asignada al depósito de Irún, donde permaneció hasta su retirada del servicio en 1976 (1).
Bizitza
Prestó servicio en las líneas Madrid - Avila - Segovia, Miranda de Ebro a Irún - Hendaya y Miranda de Ebro – Burgos. (2)
La leona
Gaur egun
Actualmente, se conserva en el Museo del Ferrocarril de Madrid – Delicias.
(1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003
(2) Ferropedia.
(3) Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) - Curriculum vitae de José Sirvent Dargent en el INI (Instituto Nacional de Industria)
Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak:
Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1930 Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1931 Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)
Eta hemen lokomotoraren argazki gehiago. La leona 7301
Erreferentziak
- ↑ Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.