«Pinguinoak 433 (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
|||
2. lerroa: | 2. lerroa: | ||
==433 seriea== | ==433 seriea== | ||
Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren<ref>Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen [[Ganz automotoreak (eu)|Ganz automotoreak]]</ref> | Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren<ref>Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen [[Ganz automotoreak (eu)|Ganz automotoreak]]</ref>. | ||
Trena bi kotxek osatzen zuten, bata traktorea eta atoan bestea (baina kabinaduna). Hasiera hasieratik ezizena jarri zieten: ''pinguinoak''. | |||
Ez zuten denak batera eraiki, hiru alditan baizik. Lehen azpiseriea gerra aurrean eraiki zuten, 1934-1935 urteetan, ''Norte'' enpresarentzat. Bigarrena RENFEk eskatu zuen Madril-Avila-Segovia lerroa elektrifikatu zutenerako, eta 1943-1945 urteetan jarri zuten martxan. Eta hirugarrena 12 urte geroago. | |||
==Hirugarren | ==Hirugarren azpiseriea<ref>[[SAPA 1935-1985 (eu) | SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985)]]. Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)</ref>== | ||
Hirugarren | Hirugarren azpiseriea Miranda de Ebro-Bilbao lerroa elektrifikatu zenean egin zuten (1956-1957). | ||
SECN<ref>Sociedad Española de Construcción Naval.</ref> enpresak 15 unitate eraiki zituen, denak 1.500 voltiotakoak. CAFek kutxak eta bogieak egin zituen, CENEMESAk motoreak eta neurri-aparatoak, SAPAk, EISAk eta ADASAk kontrol eta balazta sistemak eta ''Naval''ek azken muntaia. | SECN<ref>Sociedad Española de Construcción Naval.</ref> enpresak 15 unitate eraiki zituen, denak 1.500 voltiotakoak. CAFek kutxak eta bogieak egin zituen, CENEMESAk motoreak eta neurri-aparatoak, SAPAk, EISAk eta ADASAk kontrol eta balazta sistemak eta ''Naval''ek azken muntaia. |
22:31, 9 urtarrila 2019(e)ko berrikuspena
433 seriea
Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren[1].
Trena bi kotxek osatzen zuten, bata traktorea eta atoan bestea (baina kabinaduna). Hasiera hasieratik ezizena jarri zieten: pinguinoak.
Ez zuten denak batera eraiki, hiru alditan baizik. Lehen azpiseriea gerra aurrean eraiki zuten, 1934-1935 urteetan, Norte enpresarentzat. Bigarrena RENFEk eskatu zuen Madril-Avila-Segovia lerroa elektrifikatu zutenerako, eta 1943-1945 urteetan jarri zuten martxan. Eta hirugarrena 12 urte geroago.
Hirugarren azpiseriea[2]
Hirugarren azpiseriea Miranda de Ebro-Bilbao lerroa elektrifikatu zenean egin zuten (1956-1957).
SECN[3] enpresak 15 unitate eraiki zituen, denak 1.500 voltiotakoak. CAFek kutxak eta bogieak egin zituen, CENEMESAk motoreak eta neurri-aparatoak, SAPAk, EISAk eta ADASAk kontrol eta balazta sistemak eta Navalek azken muntaia.
1956 urtean 11 unitate bukatu zituzten eta 1957an gainontzeko lauak.
Azken unitateak 1991 arte erabili ziren Bizkaian, Bilbao-Portugalete-Triano trenbidean hain zuzen.
SAPAren ekarpena
Gorago aipatu den moduan, SAPAk kontrol sistemak eta balazta sistemak eraikitzen hartu zuen parte.
Erreferentziak
- RENFE: 301/338-339/378-379/393 "Pingüinos". Miquel Palou (M.A.F., Barcelona 1997).
- ↑ Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen Ganz automotoreak
- ↑ SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985). Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)
- ↑ Sociedad Española de Construcción Naval.