«7301 lokomotora (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
1. lerroa: | 1. lerroa: | ||
==Prototipoa== | ==Prototipoa== | ||
1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten. | 1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten. | ||
21. lerroa: | 14. lerroa: | ||
Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren. | Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren. | ||
Beste hainbat osagai Soraluzen egin | Beste hainbat osagai [[Compañía Anónima Placencia de las Armas (eu)|Compañía Anónima Placencia de las Armas]]-ek Soraluzen egin zituen, [[José Sirvent Dargent (eu)|José Sirvent Dargent]]<ref>Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI). José Sirvent Dargent-en curriculum vitae, INIn (Instituto Nacional de Industria).</ref> ardurapean. | ||
==Bizitza== | |||
Hasieran, aurrikusia zen bezelaxe, 7301 lokomotorak Madril-Ávila-Segovia trenbideetan egin zuen lan. | |||
Gero Miranda-Irun eta Miranda-Burgos trenbideetan erabili zuten. | |||
Azkenik, Irungo depositoan izan zuten, 1976 zerbitzutik atera zuten arte.<ref>[http://ferropedia.es/ Ferropedia].</ref> | |||
Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen. | |||
==Gaur egun== | ==Gaur egun== | ||
Gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan<ref>[https://www.museodelferrocarril.org Madrilgo Trenbide Museoa].</ref> gordetzen da, eta erakusgarri dago. | |||
(1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003 | (1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003 | ||
Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak: | Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak: |
22:26, 31 urtarrila 2019(e)ko berrikuspena
Prototipoa
1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.
Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España enpresak ere bere trenbideak ere elektrifikatu nahi zituen, batez ere tarte gogorrenak, Espainiako Sistema Zentrala zeharkarzen zutenak: Madril-Ávila eta Madril-Segovia.
Horregatik, SECNri[1] lokomotora elektriko indartsu baten prototipoa eskatu zion.
SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931 urtean eman zion Norteri. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 3.120 CVtako indarra zuten. Gehiebzko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen.
Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan.
Soraluzeko lantegiaren partaidetza
Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren.
Beste hainbat osagai Compañía Anónima Placencia de las Armas-ek Soraluzen egin zituen, José Sirvent Dargent[2] ardurapean.
Bizitza
Hasieran, aurrikusia zen bezelaxe, 7301 lokomotorak Madril-Ávila-Segovia trenbideetan egin zuen lan.
Gero Miranda-Irun eta Miranda-Burgos trenbideetan erabili zuten.
Azkenik, Irungo depositoan izan zuten, 1976 zerbitzutik atera zuten arte.[3]
Zeukan indarrarengatik la leona esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen.
Gaur egun
Gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan[4] gordetzen da, eta erakusgarri dago.
(1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003
Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak:
Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1930 Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1931 Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)
Eta hemen lokomotoraren argazki gehiago. La leona 7301
Erreferentziak
- ↑ Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.
- ↑ Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI). José Sirvent Dargent-en curriculum vitae, INIn (Instituto Nacional de Industria).
- ↑ Ferropedia.
- ↑ Madrilgo Trenbide Museoa.