«Gabilondoko zubiak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
(Erabiltzaile berak tartean egindako 2 ekarpen ez dira erakusten) | |||
1. lerroa: | 1. lerroa: | ||
{{Zubia (eu) | {{Zubia (eu) | ||
| izena = Gabilondoko zubiak | | izena = Gabilondoko zubiak <br> Maltzaga zentraleko pasabidea <br> Aginaga-Maltzaga industrialeko zubia | ||
| irudia = Gabilondoko_zubiak._Behekoa_(Google_2018).jpg | | irudia = Gabilondoko_zubiak._Behekoa_(Google_2018).jpg | ||
| ibaia = [[Deba ibaia (eu)|Deba]] | | ibaia = [[Deba ibaia (eu)|Deba]] | ||
| urtea = 1896 / 1956 / 2000ko hamarkada | | urtea = 1896 / 1956 / 2000ko hamarkada | ||
| mota = Porlanezkoak | | mota = Porlanezkoak | ||
| luzeera = 25 m | | luzeera = 25 / 32 m | ||
| zabalera = | | zabalera = 5,5 m | ||
| altuera = 5 m | | altuera = 5 m | ||
| erabilera = Ibilgailuak | | erabilera = Ibilgailuak | ||
16. lerroa: | 16. lerroa: | ||
Ibaiaren beste aldean [[Maltzagako zentrala (eu)|zentrala]] eraiki zuten, eta bertara heltzeko pasabide bat, 20 bat metro luze eta metro bateko zabal, oinezkoentzat. | Ibaiaren beste aldean [[Maltzagako zentrala (eu)|zentrala]] eraiki zuten, eta bertara heltzeko pasabide bat, 20 bat metro luze eta metro bateko zabal, oinezkoentzat. | ||
[[Fitxategi: Maltzagako_geltokia._Planoa_(Pedro_Pintado_Quintana_1935).png | thumb | center | 400px | Maltzagako zentrala eta zubia (Pedro Pintado Quintana)]] | |||
==Zubi berria== | |||
1956. urtean Eibarko ''Gabilondo y Cía.'' enpresak zentrala erosi zuen, pasabidea bota eta bere ordez zubi berria eraiki zuen, lantegiarekin batera. Zubi hau pasabidea baino metro batzuk beherago egin zuten. | |||
Industrialderako bakarrik denez, eta trafiko handirik espero ez zutenez, zubia nahikoa estua da; ganorazko espaloirik ere ez du. Eusteko estribo bakarra du, erdian. Zubi partikularra zen, hesi batez itxia. | |||
Gaur egun inguruari [[Aginaga-Maltzaga industrialdea (eu)|Aginaga-Maltzaga industrialdea]] esaten zaio. | |||
Gabilondoko_zubiak._Goikoa_(Google_2018).jpg | [[Fitxategi: Gabilondoko_zubiak._Goikoa_(Google_2018).jpg | thumb | right | 400px | Gabilondoko bigarren zubia (Google 2018)]] | ||
==Bigarren zubia== | ==Bigarren zubia== | ||
Hurrengo urteetan enpresa esku batetik bestera pasa zen (Sidenor, Aceralia, Gerdau...) ekoizpena gero eta handiago landuz. Kokapena estua izanik, kamioi berriek arazoak zituzten buelta emateko; orduan bigarren zubia eraikitzea erabaki zuten, barne trafikoa arintzeko. | |||
Zubi hau 2000 hamarkadaren hasieran egin zuten, zaharra baino 200 bat metro gorago. Aurrekoaren ezaugarri bererak ditu: porlanezkoa, nahiko estua, hesi batez itxia... Luzeagoa denez (32 metro), bi estribo ditu. | |||
2019 urtean enpresa itxi zutenez, ordutik hona zubiak itxita daude. | |||
45. lerroa: | 49. lerroa: | ||
|zoom = 17 | height = 600 | type = earth | |zoom = 17 | height = 600 | type = earth | ||
}} | }} | ||
Hauxe da oraingo bertsioa, 20:44, 13 otsaila 2021 data duena
Gabilondoko zubiak Maltzaga zentraleko pasabidea Aginaga-Maltzaga industrialeko zubia | |
---|---|
Ibaia | Deba |
Urtea | 1896 / 1956 / 2000ko hamarkada |
Mota | Porlanezkoak |
Luzeera | 25 / 32 m |
Zabalera | 5,5 m |
Altuera | 5 m |
Erabilera | Ibilgailuak |
Oinezkoentzako pasabidea
1896. urteko maiatzak 28an Electra Irurak-Bat enpresak Deba ibaiko urak ustiatzeko emakida lortu zuen. Enpresa Antonio Zabalarena zen (Sologoeneta Sagar-erreka zentralen jabea).
Ibaiaren beste aldean zentrala eraiki zuten, eta bertara heltzeko pasabide bat, 20 bat metro luze eta metro bateko zabal, oinezkoentzat.
Zubi berria
1956. urtean Eibarko Gabilondo y Cía. enpresak zentrala erosi zuen, pasabidea bota eta bere ordez zubi berria eraiki zuen, lantegiarekin batera. Zubi hau pasabidea baino metro batzuk beherago egin zuten.
Industrialderako bakarrik denez, eta trafiko handirik espero ez zutenez, zubia nahikoa estua da; ganorazko espaloirik ere ez du. Eusteko estribo bakarra du, erdian. Zubi partikularra zen, hesi batez itxia.
Gaur egun inguruari Aginaga-Maltzaga industrialdea esaten zaio.
Bigarren zubia
Hurrengo urteetan enpresa esku batetik bestera pasa zen (Sidenor, Aceralia, Gerdau...) ekoizpena gero eta handiago landuz. Kokapena estua izanik, kamioi berriek arazoak zituzten buelta emateko; orduan bigarren zubia eraikitzea erabaki zuten, barne trafikoa arintzeko.
Zubi hau 2000 hamarkadaren hasieran egin zuten, zaharra baino 200 bat metro gorago. Aurrekoaren ezaugarri bererak ditu: porlanezkoa, nahiko estua, hesi batez itxia... Luzeagoa denez (32 metro), bi estribo ditu.
2019 urtean enpresa itxi zutenez, ordutik hona zubiak itxita daude.
Kokapena