«Azala»: berrikuspenen arteko aldeak

Sorapediatik
No edit summary
No edit summary
 
(2 erabiltzailek tartean egindako 71 berrikusketa ez dira erakusten)
1. lerroa: 1. lerroa:
'''<big>Soraluze herriaren enziklopedia, iraganeko eta oraineko gordailu. Ezagutu maitatzeko!
'''<big>Soraluze herriaren enziklopedia, oraineko eta iraganeko gordailu. Ezagutu maitatzeko!
</big>'''
</big>'''


5. lerroa: 5. lerroa:
!colspan="2" style="background:LimeGreen; color:white" align="left" |<big>Ba al zenekien...</big>
!colspan="2" style="background:LimeGreen; color:white" align="left" |<big>Ba al zenekien...</big>
|-
|-
|colspan="2" style="background:Chartreuse" align="right" |<big>''...Soraluzen kamioi eta autobusendako motorrak egin zirela?</big>
|colspan="2" style="background:Chartreuse" align="right" |<big>...2023.ean Sologoen zentralak 125 urte bete dituela?</big>
|-
|-
| [[Fitxategi: Etorkizunak_jatorri_bat_du._Azala.jpg | 300px |frameless]] ||  width="600" style="padding:2px 5px" |  
| [[Fitxategi: Sologoeneko_zentrala._Ikuspegi_orokorra_12_(Google_2016).jpg | 300px]] ||  width="900" style="padding:2px 5px" |  
Aurreneko esperientzia automozioan [[Thornycroft lurrin-kamioia (eu)|Thornycroft lurrin-kamioia]] izan zen, 1904 urtean, baina hogeita bost urte geroxeago, [[The Placencia de las Armas Company Limited (eu)|The Placencia de las Armas Company Limited]]-ek berriz parte hartu zuen arlo horretan.<br>
 
20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) enpresak, Vickers talde ingelesarenak, kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA enpresarekin, beraien ibilgailu industrialak Espainiako lantegietan ekoizteko, ''Naval-SOMUA'' izenarekin.<br>
2023ean 125 urte bete dira Jose Miguel Aranguren Pagoegi jaunak Sologoen zentralaren emakida lortu zuela.
Ekoizpena Vickers taldearen beste enpresei azpikontratatu zion: ''Astilleros del Nervión'', SECNren Reinosako lantegia eta Soraluzeko Compañía Anónima de Placencia de las Armas.<br>
Soraluzeko lantegian 4 eta 6 zilindrotako motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egin ziren. Horretarako, besteak beste, SOMUA etxeko taladro erradialak erabiltzen ziren. 1932ko martxoan [[Fabrika zaharra (eu)|Fabrika zaharra]] prestatu zuten motorren saiakerak egiteko.<br>
Urte haietan indarra sortzeko hainbat zentral eraiki edo birmoldatu zituzten. Deba ibaiaren ibilguan Sologoen (1898), Alberdi (1895), Malmero, Olabarrena, Orbea (1902) eta Maltzaga (1896). Adarretan Erleikoa, Ozuma (1911) eta Irurak-Bat (1911). Eta XX. mende erdialdean zentral txikiagoak baserrientzako; Iraolabeitia edota Errotazar esate baterako.
Motorrak gasolinazkoak ziren, eta bi modelo zeuden, 4 zilindrotakoa (22 HP/ zaldi fiskal) eta 6 zilindrotakoak (35 HP/ zaldi fiskalak). Bezeroak nahi izanez gero, ibilgailuetan diesel motorra ere ezarri zitekeen.<br>
 
1935 urtean SAPA sortu zenean, SCENrekin zegoen kontratua mantendu zuten, eta ibilgailu industrialen motorrak egiten jarraitu zuten. 1941 urtean, berriz, SECNek eta SAPAk amaiera eman zioten kontratuari.<br>
Gaur egun Sologoen da martxan geratzen den bakarra: gainontzekoek aspaldi laga zioten indarra ekoizteari, berez edo Iberdrolak erosi (eta itxi) zituelako.
Ekoizpena, batez ere, autobusak eta kamoiak izan ziren. Mota askotako kamioiak: zamakoak, bolketeak, ur-tankeak… eta suhiltzaileentzakoak. Horietako bat Bilbon gordetzen da, Konsoni lantegian.
 
Naval-SOMUAren ibilgailu industrialei buruz gehiago jakiteko, sakatu [[Naval-SOMUA ibilgailu industrialak (eu)|hemen]].
Sologoen, berriz, Udalak erosi zuen 1967ean. Sei urtetan ustiatu eta gero, bertan behera utzi zuen 1973ean. Bost urte geroago (1978) zaharberritzeko lehen saioa egin zuen eta 1987ean, EVErekin batera, zentrala goitik behera eraberritzea lortu zuen: Sologoeneko Elektra-Etxea. 2016etik aurrera Sologoeneko zentrala Udalarena da, osorik.  
 
Sologoeni buruz gehiago jakiteko, sakatu [[Sologoeneko zentrala (eu) | ''hemen'']].
|}
|}



Hauxe da oraingo bertsioa, 18:16, 30 abendua 2023 data duena

Soraluze herriaren enziklopedia, oraineko eta iraganeko gordailu. Ezagutu maitatzeko!

Ba al zenekien...
...2023.ean Sologoen zentralak 125 urte bete dituela?
Sologoeneko zentrala. Ikuspegi orokorra 12 (Google 2016).jpg

2023ean 125 urte bete dira Jose Miguel Aranguren Pagoegi jaunak Sologoen zentralaren emakida lortu zuela.

Urte haietan indarra sortzeko hainbat zentral eraiki edo birmoldatu zituzten. Deba ibaiaren ibilguan Sologoen (1898), Alberdi (1895), Malmero, Olabarrena, Orbea (1902) eta Maltzaga (1896). Adarretan Erleikoa, Ozuma (1911) eta Irurak-Bat (1911). Eta XX. mende erdialdean zentral txikiagoak baserrientzako; Iraolabeitia edota Errotazar esate baterako.

Gaur egun Sologoen da martxan geratzen den bakarra: gainontzekoek aspaldi laga zioten indarra ekoizteari, berez edo Iberdrolak erosi (eta itxi) zituelako.

Sologoen, berriz, Udalak erosi zuen 1967ean. Sei urtetan ustiatu eta gero, bertan behera utzi zuen 1973ean. Bost urte geroago (1978) zaharberritzeko lehen saioa egin zuen eta 1987ean, EVErekin batera, zentrala goitik behera eraberritzea lortu zuen: Sologoeneko Elektra-Etxea. 2016etik aurrera Sologoeneko zentrala Udalarena da, osorik.

Sologoeni buruz gehiago jakiteko, sakatu hemen.


Zer da Sorapedia? Hemen daukazu aurkezpen bideoa. Begiratu Erabiltzailearen gida Sorapedia erabiltzeko. Eta ekarpenak egiteko Laguntzailearen gida irakurri.

¿Qué es Sorapedia? Aquí tienes el video de presentación. Para utilizar Sorapedia consulta la Guía de utilización. Y si quieres aportar lee la Guía del colaborador.


Gaur egun, 2024eko azaroaren 21, Sorapediak 1.640 sarrera ditu, eta 5.858 fitxategi (batik bat argazkiak).