«Placencia pueblo vascongado (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
(Orria sortu da. Edukia: {{Artikulua (eu) | izenburua = Placencia pueblo vascongado | egilea = Ramiro Larrañaga Fernández de Arenzana | aldizkaria = El Corre...) |
No edit summary |
||
1. lerroa: | 1. lerroa: | ||
{{Artikulua (eu) | {{Artikulua (eu) | ||
| izenburua = Placencia pueblo vascongado | | izenburua = Placencia pueblo vascongado | ||
| egilea = | | egilea = ''(berriemailea)'' | ||
| aldizkaria = El Correo Nacional | | aldizkaria = El Correo Nacional | ||
| data = 1840/02/05 | | data = 1840/02/05 | ||
| orriak = | | orriak = | ||
| hizkuntza = gaztelaniaz | | hizkuntza = gaztelaniaz | ||
| artikulua = Placencia_pueblo_vascongado_( | | artikulua = Placencia_pueblo_vascongado_(El_Correo_Nacional_1840).pdf | ||
}} | }} | ||
== Laburpena == | == Laburpena == | ||
Kronika | Kronika honen izenburua: ''Euskal probintzietako berriak. Gipuzkoako mugak. Herriaren egoera moral eta politikoa.'' | ||
Lehen karlistada bukatu berria argitaratu zen eta, bertan, egile liberalak foruen defentsa sutsua egiten du. | |||
Gatzagatik hasita, | Gatzagatik hasita, berriemaileak karlista batekin egiten du topo, eta eguna elkarrekin ematen dute. Honek dioenez, eta berriemaileak sinistu (eta irakurleei sinistarazi nahi) euskaldunak ez dira karlistak, foruzaleak baino: foruak gordetzen badira ez da beste oldarraldi karlistarik izango. | ||
Gero Soraluzen sartzen da, topatutako lehen euskal herri jatorra: | Gero Soraluzen sartzen da, topatutako lehen euskal herri jatorra: |
Hauxe da oraingo bertsioa, 20:11, 26 apirila 2022 data duena
Izenburua | Placencia pueblo vascongado |
Egilea/k | (berriemailea) |
Aldizkaria | El Correo Nacional |
Data | 1840/02/05 |
Orriak | |
Hizkuntza | gaztelaniaz |
Irakurtzeko | sakatu hemen |
Laburpena
Kronika honen izenburua: Euskal probintzietako berriak. Gipuzkoako mugak. Herriaren egoera moral eta politikoa.
Lehen karlistada bukatu berria argitaratu zen eta, bertan, egile liberalak foruen defentsa sutsua egiten du.
Gatzagatik hasita, berriemaileak karlista batekin egiten du topo, eta eguna elkarrekin ematen dute. Honek dioenez, eta berriemaileak sinistu (eta irakurleei sinistarazi nahi) euskaldunak ez dira karlistak, foruzaleak baino: foruak gordetzen badira ez da beste oldarraldi karlistarik izango.
Gero Soraluzen sartzen da, topatutako lehen euskal herri jatorra:
- …egun harek zirrara sakona utzi dit gogoan.
- Soraluze izan zen euskal irudi jatorrarekin topa nuen lehen herria.
- Jai eguna zen; meza nagusia amaituta, jende asko bolatokian zegoen, partidari begira, hain gureak diren interes eta ardurarekin. Mota guztietako txapelak ikusten ziren han, eta kapela zeramaten bakanak nabarmentzen ziren horrengatik, beren adinarengatik, eta buztinezko pipa erretzen zuten zuhurtasunagatik.
- Ez zaitezte esan behar dudanaz harritu, gizon kapeladun haiek ez zitzaizkidan interesatzen, niretzat gure gizartearen zati ahula baitziren. Puntu honetan emakumeen iritzikoa naiz: nahiago dituzte ezaugarri distiratsuak bertute apalak baino. Gazte horientzat indarraren, kemenaren eta energiaren sinboloa da txapela. Grazia bereziz daramate, pixka bat atzera botata.
- Gaur egun debekatuko balute (emaitza nahikoa desatsegin eta garrantzitsuagoak sor litzake Esquikache jaun ospetsuaren kapela zabalen aurkako bando irrigarriak baino), neurri horrek ekarriko lituzkeen eragin politiko larrien gain, jakinda erabaki hori gauzaezina dela, nire begietan euskal irudi modernoak bere kolore distiratsuena galduko luke. Baina ez dut uste posible denik. Montera zorrotza eta kapela astunak behin betiko baztertu ziren.
- Azkarate gaina (Azpeitia eta Elgoibar artekoa) gainditzerakoan, ...
Soraluzetik Urola baikarara pasatzen da, Azkoitia, Azpeitia eta Loiola bisitatuz. Eta momentu guztietan foru defentsan ari da.