«Andra Mari (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
(Erabiltzaile berak tartean egindako 3 ekarpen ez dira erakusten) | |||
3. lerroa: | 3. lerroa: | ||
| irudia = Andra_Mari._Azala.jpg | | irudia = Andra_Mari._Azala.jpg | ||
| egilea = José Adriano Lizarralde Balerdi<br> ''Aita Lizarralde'' | | egilea = José Adriano Lizarralde Balerdi<br> ''Aita Lizarralde'' | ||
| hizkuntza = | | hizkuntza = Gaztelaniaz | ||
| urtea = 1926 | | urtea = 1926 | ||
| argitaletxea = C. Dochao de Urigüen | | argitaletxea = C. Dochao de Urigüen | ||
22. lerroa: | 22. lerroa: | ||
''(117 orrialdea)'' | ''(117 orrialdea)'' | ||
Ezoziko Andra Maria, Soraluzen | :'''Ezoziko Andra Maria, Soraluzen''' | ||
Joan zen mendeko gertakizun zibil goibelen aurretik, Ezoziko Andra Mariaren Santutegia nahikoa ospetsua izan omen zen; eraikuntza txukuna du. Jasokunde osteko igandean herri kutsuko elezaharrek zein aspaldiko lehiaketen oroimenek irudiztatzen dute. Herriak esaten duenez, hasieran pentsatu zen santutegia eraikitzea mendi magaleko puntu altuago batean, lurretik sortutako harkaitzengatik Arrieta esaten zaion tokian hain zuzen; baina Amabirgiña berak pilatutako materialak gauez garraiatzen zituen gaur eguneko Ezozira, horretarako idi parea erabiliz. Behin Irigoieneko andrak Amabirgina lanean atzeman zuen, eta bere jakinmina birao batek zigortu zuen, begi-bakar geratu zela. Gaur eguneko ermitauak uste du santutegiaren izena berreskuratzeko lan egin duela: “Guk eragin ginion atzera-aurrea”. Baina, hala ere, ez da heltzen garai bateko mailara. | :Joan zen mendeko gertakizun zibil goibelen aurretik, Ezoziko Andra Mariaren Santutegia nahikoa ospetsua izan omen zen; eraikuntza txukuna du. Jasokunde osteko igandean herri kutsuko elezaharrek zein aspaldiko lehiaketen oroimenek irudiztatzen dute. Herriak esaten duenez, hasieran pentsatu zen santutegia eraikitzea mendi magaleko puntu altuago batean, lurretik sortutako harkaitzengatik Arrieta esaten zaion tokian hain zuzen; baina Amabirgiña berak pilatutako materialak gauez garraiatzen zituen gaur eguneko Ezozira, horretarako idi parea erabiliz. Behin Irigoieneko andrak Amabirgina lanean atzeman zuen, eta bere jakinmina birao batek zigortu zuen, begi-bakar geratu zela. Gaur eguneko ermitauak uste du santutegiaren izena berreskuratzeko lan egin duela: “Guk eragin ginion atzera-aurrea”. Baina, hala ere, ez da heltzen garai bateko mailara. | ||
Irudiaren egitura oso txukuna da, urreztadura aberatsaz edertua eta egoera bikainean. | :Irudiaren egitura oso txukuna da, urreztadura aberatsaz edertua eta egoera bikainean. | ||
''(122 orrialdea)'' | ''(122 orrialdea)'' | ||
Basalgoko Santiago elizaren Amabirgina, Bergaran | :'''Basalgoko Santiago elizaren Amabirgina, Bergaran''' | ||
Eliza honen erretaula nagusiko goiko hobian bada Amabirginaren irudi txukuna, urreztatua, ilajea harribitxizko diadema batek hartua eta mantua ere harribitxiz josia. Bere umeak liburu zabaldua eusten du eskubiaz, eta ezkerraz tintontzia, San Joan Ebanjelistaren arranoak eramaten duen modukoa. | :Eliza honen erretaula nagusiko goiko hobian bada Amabirginaren irudi txukuna, urreztatua, ilajea harribitxizko diadema batek hartua eta mantua ere harribitxiz josia. Bere umeak liburu zabaldua eusten du eskubiaz, eta ezkerraz tintontzia, San Joan Ebanjelistaren arranoak eramaten duen modukoa. | ||
XVI mendeko irudi honetaz gain, Ebangelio alboko aldaretxoan bada beste bat, izurrak arbastatuak eta gainsoinekoz jantzia. | :XVI mendeko irudi honetaz gain, Ebangelio alboko aldaretxoan bada beste bat, izurrak arbastatuak eta gainsoinekoz jantzia. | ||
Errosarioko Ama esaten diote. Soraluzeko Ezoziako irudi ahizpa dirudi, eta garai berekoa. Bitxia da eliza berean bi Amabirgina egotea, biak urreztatuak eta neurri berekoak. | |||
:Errosarioko Ama esaten diote. Soraluzeko Ezoziako irudi ahizpa dirudi, eta garai berekoa. Bitxia da eliza berean bi Amabirgina egotea, biak urreztatuak eta neurri berekoak. | |||
''(152 orrialdea)'' | ''(152 orrialdea)'' | ||
Kofradiak | :'''Kofradiak''' | ||
Beste kofradia gogoangarria, Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren menpean ere, Soraluze hiribilduko ''Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen Kongregazioa''. Oso aspaldian sortua, data ezezagunean, ''Sortze, Kontu eta Bisiten liburu zaharra 1794 urtean erre zelako, gudaroste frantziarraren inbasio garaian'' < | :Beste kofradia gogoangarria, Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren menpean ere, Soraluze hiribilduko ''Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen Kongregazioa''. Oso aspaldian sortua, data ezezagunean, ''Sortze, Kontu eta Bisiten liburu zaharra 1794 urtean erre zelako, gudaroste frantziarraren inbasio garaian''<ref>...el Libro antiguo de fundación, Quentas y Visitas se quemó en el año de 1794 quando la invasión del exercito francés.</ref> | ||
Gure ustez, hiribildu honetan aspalditik ari den Vera Cruz Kofradiatik sortu zela ''gizon ezkonduen anaitasun'' hau, haren kideen eta Sorkunde Guztiz Garbiaren kideen arteko anaitasuna eta elkartasuna aipatzen dela estatutuetan. | :Gure ustez, hiribildu honetan aspalditik ari den Vera Cruz Kofradiatik sortu zela ''gizon ezkonduen anaitasun'' hau, haren kideen eta Sorkunde Guztiz Garbiaren kideen arteko anaitasuna eta elkartasuna aipatzen dela estatutuetan. | ||
Harritzen gaitu anaitasun honen kideak ezkonduak izan behar dutela dioen murrizketak, Arautegiaren laugarren konstituzioan agertzen dena: ''Halare, Kofradia Santu honi aitortu zaizkion indulgentzi askoak gozatzeko, agintzen dela kofrade edo anai kopurua ezin dela berrogeikoa baino handiagoa izan, ohitura izan den moduan; baina abade batek sartu nahi balu onartua izango da, aipatu kopurua pasatzen bada ere, uste dugulako zenbat eta abade gehiago kofradian, hainbat hobe izango dela anaientzat, hauen ereduarekin ikasteko''. Soraluzeko Andra Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen kongregazio liburua. Martin de Aranguren Abade Jaunak onartua. Bergara, Errosario Santuko Tipografia. 1916. | :Harritzen gaitu anaitasun honen kideak ezkonduak izan behar dutela dioen murrizketak, Arautegiaren laugarren konstituzioan agertzen dena: ''Halare, Kofradia Santu honi aitortu zaizkion indulgentzi askoak gozatzeko, agintzen dela kofrade edo anai kopurua ezin dela berrogeikoa baino handiagoa izan, ohitura izan den moduan; baina abade batek sartu nahi balu onartua izango da, aipatu kopurua pasatzen bada ere, uste dugulako zenbat eta abade gehiago kofradian, hainbat hobe izango dela anaientzat, hauen ereduarekin ikasteko''. Soraluzeko Andra Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen kongregazio liburua. Martin de Aranguren Abade Jaunak onartua. Bergara, Errosario Santuko Tipografia. 1916. | ||
Hauxe da oraingo bertsioa, 18:03, 23 abendua 2020 data duena
Andra Mari | |
---|---|
Egilea | José Adriano Lizarralde Balerdi Aita Lizarralde |
Hizkuntza | Gaztelaniaz |
Urtea | 1926 |
Argitaletxea | C. Dochao de Urigüen |
Hiria | Bilbao |
Izenburu osoa
Semblanza religiosa de la provincia de Guipúzcoa. Ensayo iconográfico, legendario e histórico. Reseña histórica del culto de la Virgen Santísima en la provincia.
Gipuzkoako probintziaren azalpen religiosoa. Saio ikonografiko, elezaharretako eta historikoa. Probintzian izan den Ama Birgina Txit Santuaren gurtzaren ohar historikoa.
Liburua zertan den
Gipuzkoan diren Andra Mari guztiak jasotzen ditu liburuak: elizak, irudiak, ohiturak, elezaharrak...
Soraluzeri buruzkoak
(117 orrialdea)
- Ezoziko Andra Maria, Soraluzen
- Joan zen mendeko gertakizun zibil goibelen aurretik, Ezoziko Andra Mariaren Santutegia nahikoa ospetsua izan omen zen; eraikuntza txukuna du. Jasokunde osteko igandean herri kutsuko elezaharrek zein aspaldiko lehiaketen oroimenek irudiztatzen dute. Herriak esaten duenez, hasieran pentsatu zen santutegia eraikitzea mendi magaleko puntu altuago batean, lurretik sortutako harkaitzengatik Arrieta esaten zaion tokian hain zuzen; baina Amabirgiña berak pilatutako materialak gauez garraiatzen zituen gaur eguneko Ezozira, horretarako idi parea erabiliz. Behin Irigoieneko andrak Amabirgina lanean atzeman zuen, eta bere jakinmina birao batek zigortu zuen, begi-bakar geratu zela. Gaur eguneko ermitauak uste du santutegiaren izena berreskuratzeko lan egin duela: “Guk eragin ginion atzera-aurrea”. Baina, hala ere, ez da heltzen garai bateko mailara.
- Irudiaren egitura oso txukuna da, urreztadura aberatsaz edertua eta egoera bikainean.
(122 orrialdea)
- Basalgoko Santiago elizaren Amabirgina, Bergaran
- Eliza honen erretaula nagusiko goiko hobian bada Amabirginaren irudi txukuna, urreztatua, ilajea harribitxizko diadema batek hartua eta mantua ere harribitxiz josia. Bere umeak liburu zabaldua eusten du eskubiaz, eta ezkerraz tintontzia, San Joan Ebanjelistaren arranoak eramaten duen modukoa.
- XVI mendeko irudi honetaz gain, Ebangelio alboko aldaretxoan bada beste bat, izurrak arbastatuak eta gainsoinekoz jantzia.
- Errosarioko Ama esaten diote. Soraluzeko Ezoziako irudi ahizpa dirudi, eta garai berekoa. Bitxia da eliza berean bi Amabirgina egotea, biak urreztatuak eta neurri berekoak.
(152 orrialdea)
- Kofradiak
- Beste kofradia gogoangarria, Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren menpean ere, Soraluze hiribilduko Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen Kongregazioa. Oso aspaldian sortua, data ezezagunean, Sortze, Kontu eta Bisiten liburu zaharra 1794 urtean erre zelako, gudaroste frantziarraren inbasio garaian[1]
- Gure ustez, hiribildu honetan aspalditik ari den Vera Cruz Kofradiatik sortu zela gizon ezkonduen anaitasun hau, haren kideen eta Sorkunde Guztiz Garbiaren kideen arteko anaitasuna eta elkartasuna aipatzen dela estatutuetan.
- Harritzen gaitu anaitasun honen kideak ezkonduak izan behar dutela dioen murrizketak, Arautegiaren laugarren konstituzioan agertzen dena: Halare, Kofradia Santu honi aitortu zaizkion indulgentzi askoak gozatzeko, agintzen dela kofrade edo anai kopurua ezin dela berrogeikoa baino handiagoa izan, ohitura izan den moduan; baina abade batek sartu nahi balu onartua izango da, aipatu kopurua pasatzen bada ere, uste dugulako zenbat eta abade gehiago kofradian, hainbat hobe izango dela anaientzat, hauen ereduarekin ikasteko. Soraluzeko Andra Mariaren Sorkunde Guztiz Garbiaren gizon ezkonduen kongregazio liburua. Martin de Aranguren Abade Jaunak onartua. Bergara, Errosario Santuko Tipografia. 1916.
Erreferentziak
Andra Mari. Eibarko Juan San Martin Liburutegia
- ↑ ...el Libro antiguo de fundación, Quentas y Visitas se quemó en el año de 1794 quando la invasión del exercito francés.