«Sagar-errekako zubiak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
|||
33. lerroa: | 33. lerroa: | ||
==Historia== | ==Historia eta azalpena== | ||
Zubi hauek [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira. | Zubi hauek [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira. | ||
Bi zubi paralelo dira, [Eitzako tunelak (eu)|Eitzako]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko]] tunelen artean | Bi zubi paralelo dira, norabide bakoitzeko bi errai dutela. [Eitzako tunelak (eu)|Eitzako]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko]] tunelen artean daude, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekaren]] gainean. | ||
Zubiak 2003 urtean zabaldun zituzten, Maltzaga - Bergara (iparra) tartearekin batera. | |||
==Eraikuntza== | ==Eraikuntza== | ||
Eibar-Gasteiz autobidea diseinatzerakoan, zubiendako diseinu asko erabiki zituzten. Sagar-errekako zubiek arku bakarrekoak dira, zubia eusten duena, eta plataforma bat gainean. | |||
Inguruaren aldapak eta malkarrak kontutan izanik, eraikitzen hasi baino lehen erreka lurrez bete zuten, plataforma zabala lortu arte. Errekarentzat pasabidea egin zioten plataforma azpitik. Lurrezko plataforma gainean aldamioak jarri zituzten. | |||
Ordurarte, zubi mota hauek bi fasetan egiten ziren: aurrena arkua, eta gaineko plaraforma gero. Sagar-errekakomzubiak egiterakoan biak bareea egin zituzten, arkua eta plataforma, bi aldeetatik hasita, penintsula iberikoan lehen aldiz. | |||
Behin zubiak bukatuta, lurrezko plaraforma egiteko bota zuten luz guztia kendu zuten, ingutua lehengoratzeko. | |||
10:55, 9 iraila 2019(e)ko berrikuspena
Sahar-erreka | |
---|---|
Ibaia | Sagar-erreka |
Urtea | 2003 |
Mota | Porlanezkoa |
Luzeera | ¿? m |
Zabalera | ¿? m |
Altuera | ¿? m |
Erabilera | Autobidea |
Irudiak
(handitzeko, sakatu gainean)
- ...
Kokapena
Historia eta azalpena
Zubi hauek Eibar-Gasteiz autobidearen parte dira.
Bi zubi paralelo dira, norabide bakoitzeko bi errai dutela. [Eitzako tunelak (eu)|Eitzako]] eta Gallastegiko tunelen artean daude, Sagar-errekaren gainean.
Zubiak 2003 urtean zabaldun zituzten, Maltzaga - Bergara (iparra) tartearekin batera.
Eraikuntza
Eibar-Gasteiz autobidea diseinatzerakoan, zubiendako diseinu asko erabiki zituzten. Sagar-errekako zubiek arku bakarrekoak dira, zubia eusten duena, eta plataforma bat gainean.
Inguruaren aldapak eta malkarrak kontutan izanik, eraikitzen hasi baino lehen erreka lurrez bete zuten, plataforma zabala lortu arte. Errekarentzat pasabidea egin zioten plataforma azpitik. Lurrezko plataforma gainean aldamioak jarri zituzten.
Ordurarte, zubi mota hauek bi fasetan egiten ziren: aurrena arkua, eta gaineko plaraforma gero. Sagar-errekakomzubiak egiterakoan biak bareea egin zituzten, arkua eta plataforma, bi aldeetatik hasita, penintsula iberikoan lehen aldiz.
Behin zubiak bukatuta, lurrezko plaraforma egiteko bota zuten luz guztia kendu zuten, ingutua lehengoratzeko.
Kontuak
Zubia dagoen tokian bolera zegoen, bolo palman aritzekoa, Kantabriaren estiloko bolo jokua. Kantavriako etorkinekmsortunzuten, eta urtetan aritu ziren bertan... baina azkenean ahaztu egin zen.
Zubia egirerakoan, aldamioak jartzeko inguru guztia estali zuten, errekarentzat tutu estu bat lagata.
Zubia bukatuta, ingurua jatorrizko egoerara bueltatu zuten, baina bolo palma bolatokia eta Mutxaneko putzirako bidea desagertu ziren.
2017 urtean, bide hau berreskuratzerakoan, bolo palmaen txirloak jartzeko harria agertu zen atzera, puxkatuta.