«Pinguinoak 433 (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[Fitxategi: Maltzaga._MCD_7-9_geltokian_(Cristian_Schnabel).jpg | thumb | right | 400px | MCD 7-9 Ganz automotorea [[Maltzagako geltokia (eu)|Maltzagako geltokian]] (Christian Schnabel)]]
    [[Fitxategi: Maltzaga._MCD_7-9_geltokian_(Cristian_Schnabel).jpg | thumb | right | 400px | MCD 7-9 Ganz automotorea [[Maltzagako geltokia (eu)|Maltzagako geltokian]] (Christian Schnabel)]]


    ==433 subserieak==
    ==433 seriea==
    Lehena era bifarrena
    Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren<ref>Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen [[Ganz automotoreak (eu)|Ganz automotoreak]]</ref>. Bi kotxe zituzten, bata traktorea eta atoan bestea (baina kabinaduna).
     
    Ezizena ''pinguinoak''
     
    Hiru alditan egin zituzten. Lehen azpiseriea gerra aurrean eraiki zuten, 1934-1935 urteetan, ''Norte'' enpresarentzat.
     
    Bigarrena RENFEk eskatu zuen Madril-Avila-Segovia lerroa elektrifikatu zutenerako, eta 1943-1945 urteetan jarri zuten martxan.


    ==Hirugarren seriea<ref>[[SAPA 1935-1985 (eu) | SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985)]]. Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)</ref>==
    ==Hirugarren seriea<ref>[[SAPA 1935-1985 (eu) | SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985)]]. Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)</ref>==

    22:25, 9 urtarrila 2019(e)ko berrikuspena

    MCD 7-9 Ganz automotorea Maltzagako geltokian (Christian Schnabel)

    433 seriea

    Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren[1]. Bi kotxe zituzten, bata traktorea eta atoan bestea (baina kabinaduna).

    Ezizena pinguinoak

    Hiru alditan egin zituzten. Lehen azpiseriea gerra aurrean eraiki zuten, 1934-1935 urteetan, Norte enpresarentzat.

    Bigarrena RENFEk eskatu zuen Madril-Avila-Segovia lerroa elektrifikatu zutenerako, eta 1943-1945 urteetan jarri zuten martxan.

    Hirugarren seriea[2]

    Hirugarren seriea Miranda de Ebro-Bilbao lerroa elektrifikatu zenean egin zuten (1956-1957).

    SECN[3] enpresak 15 unitate eraiki zituen, denak 1.500 voltiotakoak. CAFek kutxak eta bogieak egin zituen, CENEMESAk motoreak eta neurri-aparatoak, SAPAk, EISAk eta ADASAk kontrol eta balazta sistemak eta Navalek azken muntaia.

    1956 urtean 11 unitate bukatu zituzten eta 1957an gainontzeko lauak.

    Azken unitateak 1991 arte erabili ziren Bizkaian, Bilbao-Portugalete-Triano trenbidean hain zuzen.


    Ganz automotore motza Azpeitiako museoan
    (Miguel A.L. Galán 2014)

    SAPAren ekarpena

    Gorago aipatu den moduan, SAPAk kontrol sistemak eta balazta sistemak eraikitzen hartu zuen parte.


    Erreferentziak

    • RENFE: 301/338-339/378-379/393 "Pingüinos". Miquel Palou (M.A.F., Barcelona 1997).
    1. Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen Ganz automotoreak
    2. SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985). Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)
    3. Sociedad Española de Construcción Naval.