«Ganz automotoreak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
No edit summary |
||
1. lerroa: | 1. lerroa: | ||
[[Fitxategi: Maltzaga._MCD_7-9_geltokian_(Cristian_Schnabel).jpg | thumb | right | 400px | MCD 7-9 Ganz automotorea Maltzagako geltokian ( | [[Fitxategi: Maltzaga._MCD_7-9_geltokian_(Cristian_Schnabel).jpg | thumb | right | 400px | MCD 7-9 Ganz automotorea [[Maltzagako geltokia (eu)|Maltzagako geltokian]] (Christian Schnabel)]] | ||
==Ganz automotoreak== | ==Ganz automotoreak== |
18:00, 9 urtarrila 2019(e)ko berrikuspena
Ganz automotoreak
Gerra osteko egokitzapenak
1941 urtean, Ferrocarriles Vascongados konpañiak Ganz automotoreen potentzia handitzea erabaki zuen[1], trakzio motoreak ordezkatuz.
Reinosako CENEMESAk[2] Westinghouse patenteak erabiltzen ari zen, eta urte hartako uztailean 18 motor berri eskatu zizkion. Motoreak 160 HP-koak ziren, 1.500 v-tan lan egitekoak.
Ganz automotoreen ardatzek, 140 mm.-takoak, ez zuten balio motore berri hauek montatzeko. Beraz, Beasaingo CAFek 152 mm.-tako ardatz berriak egin zituen.
Honetaz gain, motorren eta ardatzen arteko trasmisioa berria egin behar izan zen.
SAPAren ekarpena
SECN eta CENEMESA ingurutakoa izanik, SAPAri (Sociedad Anónima de Placencia de las Armas) egokitu zitzaion trasmisio berriaren ekoizpena.
Engranaje multzoak, 64/19 erlaziokoak, Soraluzeko lantegiak egin zituen.
Gaur egun
Azpeitiako Euskal Trenbideren Museoan bi Ganz automotore gordetzen dira, motza eta luzea. Hainbat ospakizunetan erabili izan dira (Bilboko metroaren inaugueazioa, Durangoko edomEibarko urreurrenak...)
Biak erabiltzen dute Soraluzen SAPAk egindako trasmisioa.