«Baltegieta kalea (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak
No edit summary |
|||
34. lerroa: | 34. lerroa: | ||
XIX mendean Malzagako errepide berria egin zutenean, Baltegietatik pasatzen zen. Baina trafikoa handitu zenean, XX mende hasieran Iturburuko aldapa arintzea erabaki zuten; horretarako errepide paraleloa egin zuten, aldapa [[Fabrika berria (eu)|Fabrika berriko]] bulegoen aurrean hasiz. Modu honetan Iturburu errepidearen beherago geratu zen. | XIX mendean Malzagako errepide berria egin zutenean, Baltegietatik pasatzen zen. Baina trafikoa handitu zenean, XX mende hasieran Iturburuko aldapa arintzea erabaki zuten; horretarako errepide paraleloa egin zuten, aldapa [[Fabrika berria (eu)|Fabrika berriko]] bulegoen aurrean hasiz. Modu honetan Iturburu errepidearen beherago geratu zen. | ||
Eta azken urteetako aldaketa nabarmenena, [[Arane | Eta azken urteetako aldaketa nabarmenena, [[Arane polikiroldegia (eu)|Arane polikiroldegia]] eraiki zutenekoa. | ||
==Etxeak eta atariak== | ==Etxeak eta atariak== |
18:49, 23 ekaina 2018(e)ko berrikuspena
Adi! Artikulu hau oraindik osatu barik dago. Osatzeko informazioa edo materiala baldin badaukazu, animatu eta aurrera!
Kokapena
Deba errekaren ezkerreko aldean dago, Errabal kalearen ondoren eta Sagar-erreka auzuneraino. 720 metro luze da.
Argazkiak
(handitzeko, sakatu gainean)
Historia
Soraluzeko hiribildua ezarri zenean, 1.343 urtean, Baltegieta kalea harresietatik kanpo geratzen zen.
Deba erreka pasatzeko ibi nagusia Andikokalen zegoen, eta Eibarrerako bide zaharra Baltegietatik aurrera zihoan, Zabale eta Iruretik. Izatez, urte askotan Baltegieta gehiago zen bidea, kalea baino.
Kalea hasi eta 85 metrotara, erreka aldera, Arane iturria dago. Inguru horri Iturburu izena eman izan zaio, Baltegieta bezain erabilia.
XV mendetik aurrera bidearen bazterretan sortu ziren Igereta errota, San Millán y Villalegre markesaren fragua, Zupide jauregia, Mendikute dorretxea edota San Salvador ermita.
Baltegieta hasierako tartean eraiki zuten, 1.861 urtean, Fabrika zaharra (La Euscalduna lantegia). Eta XX mendearen hasieran, beherago, The Placencia de las Armas Company Limited zenak Fabrika berria.
XIX mendean Malzagako errepide berria egin zutenean, Baltegietatik pasatzen zen. Baina trafikoa handitu zenean, XX mende hasieran Iturburuko aldapa arintzea erabaki zuten; horretarako errepide paraleloa egin zuten, aldapa Fabrika berriko bulegoen aurrean hasiz. Modu honetan Iturburu errepidearen beherago geratu zen.
Eta azken urteetako aldaketa nabarmenena, Arane polikiroldegia eraiki zutenekoa.